Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Tjejer och självförsvar !

Av Sofia Bäsén - 28 februari 2015 10:09

 

" Det är manligt att hålla på med kampsport "  

 

Har funderat på lite genusfrågor under den senaste tiden och kommit fram till att det faktiskt finns kvinnligt och manligt...Det kommer vi inte ifrån.... Män har mer muskelmassa och kvinnor har mindre muskelmassa, så är det bara...


PROBLEMET I DAGENS SAMHÄLLE ÄR 


att vi uppfostrar flickor att vara svaga och söta MEDAN killar ska vara starka och lära sig slåss och säga ifrån , annars  blir killarna kallade FJOLLOR 


KONSEKVENSERNA AV DET BLIR ATT 


Tjejer aldrig lär sig att säga ifrån ordentligt, det är alltså "kvinnligt" att vara fjolla och inte våga säga ifrån....


Att säga NEJ blir svårt...


NEJ SÄGER JAG 

Både flickor och pojkar borde lära sig att FÖRSVARA sig !

Både flickor och pojkar borde lära sig att leka med dockor och ta hand om andra och vara ödmjuka och "fjolliga" 


BALANS helt enkelt 

En kvinna eller man ska kunna ta fram FÖRSVARET ( ett bestämt NEJ) när det behövs och "FJOLLERIET ( söta, snälla försiktiga karaktärer)" nä det behövs.......



 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Bäsén - 28 februari 2015 12:11


Jag har funderat på min identitet och kommit fram till att :  Jag är översocial  Jag har en stor käft och svårt att hålla tyst ( speciellt om något/någon gör mig förbannad) Jag är lite på gränsen till ADHD  Bipolär  Lätt för att bli stre...

Av Sofia Bäsén - 28 februari 2015 09:21

  Varför jag kommer bättre överens med killar är att killar kan vara 2 eller fler när de umgås    MEN    När det är tjejer som umgås går det absolut inte att vara 3, för då är blir det autmatiskt  1 som blir utanför....   Oftast är den ...

Presentation


Sofia Bäsén
The tomboy !
Man i en kvinnas kropp...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards